Perşembe, Haziran 25, 2026
Kayseri Gün Medya
Ana SayfaÖne ÇıkanlarKocasinan kendi enerjisini kendisi üretecek

Kocasinan kendi enerjisini kendisi üretecek

Kocasinan Belediye Başkanı Ahmet Çolakbayrakdar, Kocasinan Belediyesi’nin tüm tesisleri, işletmeleri ve elektrikli araçlarının enerji ihtiyacını karşılayacak 104 bin metrekare alanda kurulan ve 6,4 megavat enerji üretecek Güneş Enerjisi Santrali’ndeki (GES) çalışmaları yerinde inceledi.

Çevreci ve sürdürülebilir belediyecilik vizyonunu dev bir yatırımla taçlandıracaklarını belirten Başkan Çolakbayrakdar, Kocasinan’ın kendi enerjisini üreten öncü belediyelerden biri olacağını söyledi.

Cırgalan Mahallesi’nde çalışmaların son aşamaya geldiğine dikkat çeken Başkan Çolakbayrakdar, enerji üretiminin başlamasıyla birlikte belediyecilikte yeni bir dönemin kapılarının açılacağını ifade ederek, “Şu anda Kocasinan Belediyemizin Güneş Enerji Santrali’ndeyiz (GES). 6,4 megavatlık projemizin artık sonlarına yaklaştık. Şu anda panellerin imalatı son aşamada. Bundan sonraki süreçte kablolama ve diğer çalışmalarımızı tamamlayarak inşallah Temmuz ayının sonlarına doğru burada enerji üretimine başlamış olacağız. Burada elde edeceğimiz enerjiyle Kocasinan Belediyesi’nin ihtiyaç duyduğu tüm alanlardaki enerji ihtiyacını karşılamış olacağız. Burada üretilecek enerjinin tamamı Kocasinan Belediyesi’nin sosyal tesislerinde, Fen İşleri Atölyesi’nde, kırsal atölyelerde, Park ve Bahçeler Atölyesi’nde, agrega tesisinde ve bitüm tesisinde kullanılacak. Kısacası ihtiyaç duyduğumuz enerjinin tamamını bu GES alanından karşılamış olacağız” diye konuştu.

GES yatırımından elde edilecek her tasarrufun yeniden vatandaşlara hizmet olarak döneceğini belirten Başkan Çolakbayrakdar, “Burada elde edeceğimiz ekonomik kazanım doğrudan Kayseri’ye ve hemşehrilerimize hizmet olarak yansıyacak. Daha güçlü Kocasinan, daha sürdürülebilir bir gelecek için çalışmayı sürdüreceğiz” diyerek, sözlerini noktaladı. Haber Merkezi

İLGİLİ BAŞLIKLAR
- Reklam -
Kayseri Gün Medya

Son Eklenenler